Αν και σπούδασε πολιτικές επιστήμες τον κέρδισε (ευτυχώς) η μουσική. Σπούδασε ανώτερα θεωρητικά και πιάνο στο Βασιλικό Ωδείο της Γάνδης και των Βρυξελλών. Το 1978 έγινε παραγωγός στη Βέλγικη ραδιοφωνία όπου εκεί συνεργάστηκε με τον Philip Glass, τον Steve Reich, τον Urban Sax και άλλους για την παραγωγή συναυλιών.
Έγινε περισσότερο γνωστός ως συνθέτης από το 1980. Οι συνθέσεις του περιλαμβάνουν από μικρά τραγούδια όπως Lied, μέχρι πιο σύνθετα έργα τριών και τεσσάρων μερών, έργα για σόλο πιάνο, μουσική δωματίου και συμφωνική ορχήστρα. Γράφει συχνά για ασυνήθιστες ομάδες οργάνων όπως 12 piccolos, 10 μπάσο τρομπόνια, 13 κλαρινέτα, 7 άρπες! Μουσική για το σινεμά, για εκστρατείες προώθησης εταιριών τηλεπικοινωνιών, ντοκιμαντέρ, μουσική για την Διεθνής έκθεση της Λισαβόνα κ.α.
Στις εμφανίσεις του παρουσιάζει τα έργα του με διαφορετικές ενορχηστρώσεις και συχνά η φωνή παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στις διασκευές του. Είναι ο συγγραφέας του American Minimal music όπου παρουσιάζει την Αμερικάνικη σχολή της επαναλαμβανόμενης μουσικής και έργων των LaMonte Young, Terry Riley, Steve Reich και Philip Glass.
Είναι πολυγραφότατος με 50 άλμπουμ στο ενεργητικό του!
Τα άλμπουμ ορόσημα είναι το «Vergessen» (1982), το οποίο παρουσιάζει τα πρώτα ντουέτα γραμμένα από τον Mertens και το «Struggle for pleasure», που περιλαμβάνει το «Close cover», ένα από τα κλασικά του κομμάτια.
Τον Δεκέμβριο του 2003 κυκλοφόρησε το άλμπουμ του «Skopos». Μια ελληνική λέξη που περιέχει, μια "σειρά", "αγγίζοντας το στόχο" ή "μια μουσική γραμμή που ακολουθείται από τη μελωδία". Το άλμπουμ αναφέρεται στο τι μπορούμε να δούμε, τι μπορούμε να ακούσουμε εκτιμώντας ότι η βαθιά αντήχηση και οι τόνοι στις συνθέσεις αναφέρονται σε αυτό που δεν είναι προφανές, ή αντιληπτό, ή ευδιάκριτο.
To 2009 δημοσιεύτηκε το τριπλό cd του "music and film" με 50 κομμάτια αντιπροσωπευτικά του μουσικού του έργου που καλύπτουν 25 χρόνια κινηματογραφικής επένδυσης 21 ταινιών και ντοκιματέρ. Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
4 comments:
Με τη μουσική του Mertens ήρθα σε επαφή στα πρώτα φοιτητικά μου χρόνια. Κομμάτια του έπαιζε τότε πόλύ συχνά ο Μελωδία στις βραδυνές εκπομπές.
Ο άνθρωπος είναι ιδιοφυία στον τρόπο με τον οποίο επεξεργάζεται τους ήχους και στην τεχνική που χρησιμοποιεί. Μπορεί να μην το λέω πολύ σωστά αλλά έχω την αίσθηση ότι προσπαθεί να αναδείξει τις βασικές σχέσεις ανάμεσα στις νότες και αυτό ακριβώς είναι που τον κάνει ξεχωριστό ανάμεσα στους μινιμαλιστές. Με τη μουσική του Mertens μπορεί κάποιος να νιώσει τη μελωδία που κρύβεται πίσω από κάθε νότα ξεχωριστά.
Τον είχα ακούσε live το 2005 στην περιοδία του που έκανε για το un respiro. 2.5 ώρες μουσικής με ένα μόνο πιάνο. Υπέροχη βραδιά!
Αγαπημένα μου κομμάτια εκτός των γνωστών:
Their Duet
Rest Meines Ichs
Cumbruous Notations
La Fin De La Visite
Maximizing the Audience
What That One Does
Without Example
@CsLaKoNaS..
Σε περίμενα, στην πραγματικότητα αυτή η ανάρτηση ήταν δική σου παραγγελία:)
Αστειεύομαι, ο Wim Mertens είναι πράγματι πολύ σημαντικός συνθέτης, θα έλεγα είναι πιο μελωδικός από τους μινιμαλιστές. Δεν είχα την τύχη να τον ακούσω ζωντανά, σίγουρα αξίζει...
Θαυμάζω τους μουσικούς που εκτός από ποιότητα το έργο τους χαρακτηρίζεται και από ποσότητα. Και ο Mertens είναι ένας από αυτούς.
Σ' ευχαριστώ για τα κομμάτια που παραθέτεις ελπίζω να τα βρω στο you tybe για να μπορέσω να τα ακούσω.
Καλή σου νύχτα!
Κρατάω το Ηumility και βγαίνω έξω στον ήλιο με μια γλυκια μελαγχολία... καλησπέρα Margo μου!
Θα ήθελα μία βοήθεια από τους οικοδεσπότες bloggers σχετικά με μία ανάρτησή μου
http://cslakonas.blogspot.com/2010/06/blog-post_27.html
Θα ήθελα τη γνώμη σας πάνω σε αυτό.
Ευχαριστώ! :)
Post a Comment