Feb 11, 2010

Astor Piazzolla e nuevo tango





Αφού συνηθίσαμε στα ταξίδια ας κάνουμε και ένα υπερατλαντικό. Ας πάμε μέχρι την Αργεντινή και στον μεγάλο Astor Piazzolla. Γεννήθηκε στις 11 Μαρτίου 1921 στην Αργεντινή από γονείς Ιταλούς μετανάστες και πέθανε στις 4 Ιουλίου 1992 στο Μπουένος Άιρες. Θεωρείται o πιο σημαντικός συνθέτης του tango κατά το δεύτερο μισό του 20ού αιώνα. Οι συνθέσεις του έφεραν επανάσταση στο παραδοσιακό tango ενσωματώνοντας σ' αυτό στοιχεία τζαζ και κλασικής μουσικής, και δημιούργησαν το nuevo tango (νέο τάγκο). Ήταν επίσης εξαίρετος μπαντονεονίστας μάλιστα είναι από τους λίγους συνθέτες που έχει ηχογραφήσει και παίξει όλες του τις συνθέσεις!

Εισάγοντας τη νέα του προσέγγιση στο tango έγινε αμφιλεγόμενη προσωπικότητα στη χώρα, τόσο μουσικά όσο και πολιτικά. Το αργεντίνικο ρητό "στην Αργεντινή όλα μπορούν να αλλάξουν  εκτός από το τάγκο" δείχνει λίγο την αντίσταση που συνάντησε ο Piazzolla στην πατρίδα του. Όμως η μουσική του έτυχε αποδοχής στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, και τις διασκευές του τάγκο υποδέχθηκαν με χαρά κάποια φιλελεύθερα τμήματα της αργεντινής κοινωνίας, τα οποία προωθούσαν πολιτικές αλλαγές παράλληλα με τη μουσική του επανάσταση.

Τα τάνγκος του Astor Piazzolla,  θεωρούνται πλέον κλασικά.. «Libertango», «Οblivion», «Adios Nonino» «Vuelvo Al Sur» κ.α πάντα επίκαιρα στην αυθεντική τους μορφή είτε μιξαρισμένα από τους Koop, τον John Arnold &amp, Hi Perspective...

Επέλεξα να ακούσουμε τo libertango με τον YoYo Ma από την ταινία "μάθημα tango", το Adios Nonino με τον ίδιο τον Astor Piazzolla, και το Vuelvo al Sur σε δύο διαφορετικές διασκευές.
Καλή σας ακρόαση!










Υ.Γ. Το tango είναι ο πιο ερωτικός χορός, μα ετούτη η ανάρτηση ουδεμία σχέση έχει με την γιορτή των ερωτευμένων.. ο έρωτας γιορτάζεται κάθε μέρα και ξεκινά από το πάθος για την ίδια τη ζωή.

12 comments:

A.G.Selena said...

Πωωωωω!Δεν ξέρεις τι μου κάνεις!!!
Ο Piazzolla είναι αγαπημένος μου!
Κι αυτό το Libertango μαγευτικό!
Το λατρεύω!!!

Αχ ευχαριστώ πολύ!
Είχα χαθεί στις σκέψεις μου κι αυτό ήταν η πιο όμορφη επαναφορά!!!

Φιλιάααααααααααααααα!

logia said...

τι σύμπτωση κορίτσια, τα ταγκό του Πιατσόλα ετοιμάζω τώρα να παίξουν οι μαθητές μου κ αυτήν την εποχή είμαι χαμένη στη μουσική του

καλημέρα

Roadartist said...

Εξαιρετικός..
Το Libertango είναι ο ήχος που χτυπάει εδώ και μήνες στο κινητό μου

Λοοοολ :)
καλημέρα!

Margo said...

@Selena..

Καλημέρα Σελενάκι μου.. αν ακούσεις 4.52 το ξημέρωμα το libertango, ναι, δε λέω επανέρχεσαι ταχύτητα:)

Φιλάκια πολλάαααααα:))

Margo said...

@logia..

..και εμένα είναι ο αγαπημένος μου, ακορντεόν και tango άλλωστε ο τέλειος συνδυασμός!

Καλημέρα Νέλλη μου

Margo said...

@Roadartist..

Ωραίαααααα, όταν ακούσω κινητό να χτυπάει libertango θα ξέρω ότι είναι η Road:))

Να σε ρωτήσω τώρα κάτι.. μη γελάσεις... τι σημαίνει το Λολ?
Ε, είμαι και κάποιας ηλικίας:))
Φιλιά!

A.G.Selena said...

Καλημέρααα!!!

Τα μεγάλα πνεύματα συναντιούντε!!!χιχι
Χαίρομαι χαίρομαι :)

Πειράζει να απαντήσω εγώ στην ερώτηση προς την Road? :Ρ

Λολ=lol=laugh out loud...

Φιλάκια πολλάαααααααααααα!

Venus on fire said...

Είχα παρακολουθήσει μία εκπληκτική παράσταση από τους "LOCOS DE ATAR" πριν καιρό και είχα μαγευτεί.
Βέβαια υπάρχει ένα κομμάτι από tango nuevo που με έχει μαγέψει και σας το αφιερώνω.

http://www.youtube.com/watch?v=h-F-x10ZMio&feature=related

k said...

Άγγιξες ευαίσθητη χορδή! Είναι από τα θα που αναβάλλω. Που θα μου πάει όμως? Εξαιρετική επιλογή! Καλησπέρα Margo μου!

@Venus
Οι Gotan λατρεμένοι!!!!

Margo said...

@Selena..

Ευχαρτιστώωωωω ευχαριστώ πολύ!
Μα το βλέπω τόσο καιρό δεν μπορούσα άλλο να μένω με την απορία:))

Φιλάκια!

Margo said...

@Venus..

Ρένα μου ΚΑ ΤΑ ΠΛΗ ΚΤΙ ΚΟ!!!
Μπήκε στη λίστα μου με τα αγαπημένα:)
Ευχαριστούμε πολύ πολύ!

Σε φιλώ!

Margo said...

@kayadesigner..

Τι αναβάλεις Kaya μου, ένα tango nuevo ή το πάθος για τη ζωή γιατί αυτό είμαι σίγουρη ότι το έχεις;)

Καλησπέραααααα:)