Nov 11, 2009

La vita e bella


Ξεκινήσαμε από τη Γαλλία συνεχίσαμε με τις ΗΠΑ και ξαναγυρνάμε στην Ευρώπη και στη γειτονική μας Ιταλία με το "La vita e bella" του ανεπανάληπτου Roberto Benigni ο οποίος έκανε τη σκηνοθεσία, το σενάριο και είχε και τον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Η εξαιρετική μουσική της ταινίας, είναι του Nikola Piovani ο οποίος μπόρεσε να ταιριάξει με τον καλύτερο τρόπο την λυρικότητα με το ύφος της ταινίας δηλαδή την ισορροπία ανάμεσα στο γέλιο και το δάκρυ, το τραγικό και το κωμικό.



Ο Piovani υπήρξε μαθητής και βοηθός του Μάνου Χατζηδάκι. Το 79 τον παρουσίασε πρώτη φορά στο κοινό στο φεστιβάλ Ανωγείων. Αργότερα ο Μάνος Χατζηδάκις τον σύστησε στον Φελίνι για να γράψει μουσική σε ταινία του. Από τότε είναι από τους πλέον περιζήτητους συνθέτες μουσικής για τον κινηματογράφο στη χώρα του και αλλού, ενώ σήμερα θεωρείται διάδοχος του Ninο Rota. Έχει συνεργαστεί με τους αδελφούς Ταβιάνι, Φεντερίκο Φελίνι, Νάνι Μορέτι κ.α. Ταινίες όπως οι "Ginger and Fred", "la voce de la luna", "οι νύχτες του Σαν Λορέντζο" έχουν σημαδέψει τη πορεία του.





Η πασίγνωστη εισαγωγή του έχει γίνει τραγούδι και έχει ερμηνευτεί από τη Noa..
Στην Ελληνική γλώσσα το ακούμε από την Καλλιόπη Βέττα.
Η ταινία έχει βραβευτεί με Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσης ταινίας, ανδρικής ερμηνείας στον Roberto Benigni και μουσικής στον Nicola Piovani.


18 comments:

Ευρύνοος said...

Αξέχαστη ταινία!!!

Margo, είναι απο τις αγαπημένες μου..
μοναδική ιστορία με έναν "τρελό" που πραγματικά ζούσε στην δική του πραγματικότητα και όταν όλα ακόμη έδειχναν (και ήταν) χαμένα, ήξερε να βαδίζει με χαμόγελο.. (η αλήθεια είναι οτι πολύ μου θυμίζει τον εαυτό μου)..

καλησπέρα Πριγκιπέσσα :)

Roadartist said...

Πάρα πολύ αγαπημένος συνθέτης
Υπέροχη ταινία!

lena_zip said...

Αυτή η ταινία είναι τόσο , μα τόσο ωραία! Margo μου καλά έκανες και μας τη θύμησες, και φυσικά και την υπέροχη και ταξιδιάρα μουσική του Piovani!

Estella said...

Αυτή η ταινία με αγγίζει τόσο βαθιά που στην αρχή με έκανε να κλαίω. Τώρα απλά με θλίβει απίστευτα...Όσο για τη μουσική, διατηρεί και αυτή μια μάλλον γλυκόπικρη γεύση... Να σαι καλά. Φιλάκια.

Venus on fire said...

Το τι κλάμα έκανα με την ταινία αυτή καλύτερα να μην το αναφέρω. Η δε μουσική ,με συγκινεί απίστευτα όποτε κι αν την ακούσω.

Να είστε καλά βρε παιδιά με τις επιλογές σας. Είμαι σίγουρη για την επόμενη μουσική σας ,αλλά δεν θα σας το πω. Θα περιμένω να δω αν έχω σωστό ένστικτο.

Φιλιά πολλά

logia said...

από τις ωραιότερες ταινίες
και η μουσική του Πιοβάνι δένει υπέροχα!!!
Μπράβο Margo!!!

καλημέρα

μιά φορά κι ἕναν τρελλό... said...

Εϊχα πάει να δω την ταινία σε μια περίεργη για μένα φάση, έτσι για να ευθυμήσω. Το τι έπαθα δεν λέγεται...

Benigni καταπληκτικός, Piovani από τους πολύ αγαπημένους μου. Όσο για τη μουσική της ταινίας είναι πραγματικά πανέμορφη.

Καλημέρα!!

k said...

Ααααχ! Απ' το στόμα μου το πήρες το soundtrack! Έχω έρωτα με τον Begnini και την υπερβολή του. Ο έρωτας με τον Piovani προέκυψε μετά από αυτήν την ταινία, γι' αυτό άλλωστε τον άκουσα ζωντανα στο θέατρο βράχων φέτος (ή πέρυσι... αλσχάιμερ επίσης) το καλοκαίρι! Ταξιδιάρικες οι συνθέσεις του. Το συγκεκριμένο τραγούδι το ακούω συχνά, θυμίζοντας στον εαυτό μου το αυτονόητο... "La vita e bella"! καλημέρα Margo μου!

Αστρο - Συμμορίτες said...

Από τις ωραιότερες ταινίες που έχω δει στη ζωή μου!
Ολα τα είχε, μα όλα.
Εκείνο το Bonjorno principessa από τον Μπενίνι μου έχει μείνει αξέχαστο.
τρομερός ο Μπενίνι, μια καταπληκτκή ταινία!

Margo said...

@Ευρύνοος..

Μακάρι να ήμασταν όλοι τέτοιοι τρελοί. Φαντάζεσαι τη βουλή με πολλούς Μπενίνι; Η χαρά του πολίτη:)))
Η οπτική του στη ζωή πράγματι σε θυμίζει.. πάντα με χαμόγελο και όλος ο κόσμος μια αγκαλιά!

Η πιο όμορφη καλησπέρα:)

Margo said...

@Roadartist..

Είναι και πολύ κοντά στα ακούσματα τα δικά μας.. μας ταιριάζει.
Καλησπέρααα:)

Margo said...

@lena_zip..

Σε λίγες ταινίες έχω γελάσει και έχω κλάψει μαζί.. ο Μπενίνι λατρεμένος.. μια πολύ όμορφη ταινία.
Καλό απόγευμα Λενάκι μου

Margo said...

@Estella..

Ο θάνατος φέρνει πάντα θλίψη.. όταν έρχεται με τέτοιο τρόπο ένα παραπάνω. Η τόσο γλυκιά μουσική τονίζει ακόμη περισσότερο αυτό το συναίσθημα.

Να έχεις ένα όμορφο απόγευμα:)

Margo said...

@Venus..

Και εγώ επίσης.. πιάσαν τόπο τα χαρτομάντηλα:)

Ήμουν ανάμεσα σε δύο, αυτή και το Cinema Paradiso και τον μεγάλο Ennio Morricone. Το βρήκα;)

Ακόμα κι αν δεν είναι η επόμενη σίγουρα του αξίζει ένα αφιέρωμα.
Φιλιά πολλά:)

Margo said...

@logia..

Σ' ευχαριστώ Νέλλη μου να σαι καλά!
Σε φιλώ..

Margo said...

@Μια φορα κι εναν τρελο...

Φαντάζομαι!!! Εδώ καλά είσαι και όταν τη δεις κάτι παθαίνεις. Ειδικά στο τέλος θέλεις να γυρίσεις πίσω τη ταινία να την γράψεις αλλιώς.
Καλό σου απόγευμα:)

Margo said...

@kayadesigner..

Μα δεν είναι απίθανος ο Begnini; Ένα μικρό παιδί σε συσκευασία μεγάλου! Και μπόρεσε μέσα από αυτή την ταινία να δώσει με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο ένα χαστούκι στον θάνατο. Καταπλητικός, του άξιζε το Όσκαρ. Όσο για την μουσική από τις μελωδίες που μένουν και αποτυπώνονται.
Φιλιά:)

Margo said...

@Αστρο - Συμμορίτες..

Ακόμα και γραμμένο το Bonjorno principessa έχει πια την ίδια ομορφιά σαν να βγαίνει από τα χείλη του. Ταλαντούχος, ευαίσθητος ένας ωραίος άνθρωπος!
Την καλησπέρα μου:)