Mar 15, 2010

HALLELUJAH by LEONARD COEN, JEFF BUCKLEY και πολλούς ακόμη...




Με τον Λέοναρντ Κοέν μεγάλωσα, ερωτεύτηκα, ταξίδεψα...
Ένας αμερικανός καλλιτέχνης, που αγάπησε την Ελλάδα, αγόρασε σπίτι στην Ύδρα, εγκαταστάθηκε και δημιούργησε εκεί!
Μπαλάντες για τον έρωτα μα και την κοινωνία με έντονα στοιχεία κάντρυ.
Ένα από τα αγαπημένα μου τραγούδια το δικό του "Αλλελούια"



Η επίσημη ιστοσελίδα του εδώ!


Το "Αλλελούια" είναι τραγούδι του Κοέν, που πολλοί καλλιτέχνες συμπεριέλαβαν στο ρεπερτόριό τους.

Όμως η πιό αγαπημένη μου εκδοχή είναι αυτή του αδικοχαμένου Jeff Buckley!
Θεωρώ οτι έκανε το κομμάτι δικό του, του έδωσε άλλη διάσταση, το έστειλε!




Ο Jeffrey Scott Buckley (17 Νοεμβρίου 1966 - 29 Μαϊου, 1997) ήταν ένας Αμερικανός τραγουδιστής, τραγουδοποιός και κιθαρίστας. Ήταν γιος του Tim Buckley, ο οποίος ήταν επίσης μουσικός.
Το 1997 μετακόμισε στο Μέμφις του Τενεσσή. Εν αναμονή της άφιξης της μπάντας του από τη Νέα Υόρκη και κατά τη διάρκεια μιας αυθόρμητης βραδιάς με κολύμπι, αφού έπεσε με τα ρούχα στον Μισισιπή ποταμό και έχοντας καταναλώσει μεγάλη ποσότητα αλκοόλ, πνίγηκε όταν πιάστηκε από ένα περαστικό καράβι. Το πτώμα του βρέθηκε στις 4 Ιουνίου 1997.
Άτυχος στη μοίρα του κι αυτός, σαν τον πατέρα του, που πέθανε επίσης σε νεαρή ηλικία (28) από υπερβολική δόση ναρκωτικών, νομίζω ότι ήταν ένας ιδιαίτερα προικισμένος καλλιτέχνης, που θα μπορούσε να δώσει πολλά αν ήταν ακόμη εν ζωή.


Μια αλλιώτικη εκδοχή με πιάνο και έγχορδα εδώ από τον γνωστό Ουαλό John Cale
των Velvet Underground   




Το κομμάτι στην εκδοχή του Cale ακούγεται στη γνωστή ταινία κινουμένων σχεδίων Shrek παιγμένο όμως από τον Καναδό Rufus Wainwright




Την εκδοχή του Bon Jovi μπορείτε να ακούσετε εδώ!


Και εδώ μια διαφορετική εκδοχή του Bob Dylan από ζωντανή εμφάνιση του καλλιτέχνη, ο οποίος είναι και ο πρώτος, που το συμπεριέλαβε στο ρεπερτόριό του μετά τον Κοέν.



Η Καναδή K.D.Lang παρουσίασε το τραγούδι στη δική της εκδοχή στην τελετή έναρξης των φετινών χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων στον Καναδά (2010)
Ακούστε εδώ την εκδοχή της!

Να σημειώσω τέλος, πως υπάρχουν αρκετές εκδοχές στίχων, από τον ίδιο τον δημιουργό τον Λέοναρντ Κοέν, με δύο επικρατέστερες, γιαυτό και δεν θα αναρτήσω στίχους.

Υπάρχουν ακόμη πολλές εκτελέσεις από διάφορους καλλιτέχνες, μεταξύ αυτών και του Damien Rice 




Καλή ακρόαση!





9 comments:

logia said...

Margo ευχαριστώ βρε
αλλά πρέπει κάποια στιγμή να με μάθεις να το κάνω και μόνη μου

καλημέρα

Margo said...

Νέλλη μου θα σου γράψω σχετικά, πάντως να ξέρεις είμαι ετοιμοπόλεμη:)

Το τραγούδι απίθανο! Άκουσα τα βίντεο που διάλεξες μετά έψαξα και την ερμηνεία του Damien Rice, είναι αλλιώς να το ψάχνεις το τραγούδι γίνεται πιο δικό σου. Μου άρεσε πολύ η ερμηνεία του Damien αλλά και ο Zeff Buckley του έδωσε μια άλλη διάσταση.
Το ακούω και τώρα μου αρέσει πολύ!!!

Καλό βραδάκι Νέλλη μου:)

dodo said...

Υπέροχα! Η ερμηνεία τού Buckley μ'άρεσε πάντοτε πολύ- δίνει ένα διαφορετικό βάθος.

Έκαμα κλικ στο βιντεάκι τού Κοέν, αλλά με παραπέμπει στο It's a man's world! :-(

Margo said...

@dodo καλημέρα.. θα τα πείτε και με τη Νέλλη όμως παραξενεύτηκα με αυτό που έγραψες για το βιντεάκι.
Το βιντεάκι σίγουρα είναι αυτό που δείχνει. Έκλεισες πρώτα το ραδιοφωνάκι που είναι πάνω πάνω; Σε εκείνο ακούγονται τα τραγούδια που επιλέγουμε στις αναρτήσεις μας αυτόματα. Θα πρέπει να το κλείσεις για να ακούσεις τα βίντεο της ανάρτησης.
Καλό σου μεσημέρι

logia said...

@dodo καλημέρα
εγώ κάνω κλικ και μου βγάζει το Αλλελούια!!!!
ΑΝ ακούς διαφορετικό στίχο, είναι γιατί ο Κοέν έχει πολλές εκδοχές για το στίχο του στο συγκεκριμένο τραγούδι

Όσο για τον Μπάκλεϊ, πράγματι βρίσκω και γω οτι δίνει άλλη διάσταση στο κομμάτι!!!!

dodo said...

Ευχαριστώ που το ψάξατε, όλα εντάξει σήμερα. Δεν ξέρω τί είχε συμβεί χθες- ναι, είχα κλείσει το ραδιοφωνάκι, είχα όμως ανοιχτά αρκετά γιουτιούμπ και κάπου κόλλησε- γιά ένα, ενάμισυ περίπου λεπτό, δεν αντιδρούσε κανένα από τα κουμπιά τού βίντεο με τον Kοέν, απλώς άκουγα το It's a man's world! Τς, τς, τς, μηχανήματα τού οξαποδώ, :-)))

k said...

Hallelujah Logia μου! Μου πήρε λίγες μερούλες να το ακούσω (είναι μεγάλο το κομμάτι) και κατέληξα πως μου άρεσε πολύ του Damien και Rufus! Τα υπόλοιπα είναι λίιιιιιγο πιο slow απ' ότι αντέχω( άνοιξη γαρ)!

Καλημέρες! Ελπίζω να έχεις συνέλθει!!!

Ναταλία said...

Το τραγούδι είναι πανέμορφο, και δεν μπορώ να ξεχωρίσω εκτέλεση...
Το νόημα των στίχων είναι τόσο μαγικό.

Τα φιλιά μου...

logia said...

@Ναταλία

χαίρομαι που σου αρέσουν όλες οι εκτελέσεις αλλά και οι στίχοι

και γω δυσκολεύομαι να ξεχωρίσω πολλές φορές

αλλά έχει να κάνει και με τη διάθεση που μπορεί κάποτε να ξεχωρίζω το ένα και κάποτε το άλλο

φιλιά